Merhaba Ziyaretçi; Bugün Saat
HACI BEKTAŞ VELİ KÜLTÜR DERNEĞİNİN İRAN ZİYARETİ

İran kültür bakanlığının daveti üzerine 30 Ocak-5 Şubat2017 tarihleri arasında dernek yönetim kurulu olarak bir hafta süreyle İran ziyaretinde bulunduk

Yolculuğumuza Tahran havaalanından dini bir şehir olan kum kentine ulaştık ve bir gece konaklamanın ardından kum kentinde İmam Rızanın kız kardeşi Masume hatunun türbesini ziyaret ettik ve Kaşan kentine geçtik Kaşan kentinde Fin bahçelerini gezerek akşam İran’ın 3. Büyük kenti ve 700 yıl başkentlik yapmış İran’ın en güzel şehirlerinden Isfahanı ziyaret ettik.

Isfahanda Ali kapı sarayını, nakşı cihan meydanını, Selçuklu ulu camisini, kırk sütunlu sarayı ve şah Abbas camisini, saye sepol (otuzüç gözlü) tarihi köprüyü ve zayenderud nehirlerini gezdikten sonra uçakla Meşhed şehrine geçtik.

Meşhed şehrinde geceledikten sonra ertesi günü Hacı Bektaş Veli nin doğum yeri olanveMeşhed e 120 km mesafedeki Nişabur şehrine geçtik, Nişabur da Hacı Bektaş Veli nin doğum yeri olduğu söylenen eski Nişabur şimdiki adı Fuşencan olan köyü ziyaret ettikten sonra Ömer Hayyamın anıt mezarını, Mevlananın hocası Feridun Attarın kabrini ve Hacı Bektaş Veli nin babası İbrahim saninin türbelerini ziyaretten sonra imam Rızanın konakladığı bugün ziyaret yeri olan Gademgahı ziyaretin akabinde Meşhede döndük

Sabah İmam Rızanın türbesini ziyaret ederek türbeyi yöneten vakıf başkanı ile görüştük ve öğle yemeğini İmam Rıza türbesinde yedik akşam iç hatlardan uçakla Tahrana döndük ve konakladık.

Sabah tahran şehir turu ile Tahran arkeoloji müzesini gezdik, daha sonra gülistan saraylarını gezdik ve öğle arasında İran kültür bakanlığı Hacı Bektaş Veli ve Alevilik araştırma merkezini ziyaret ederek kurumun başkanı ile görüştük.

Öğleden sonra Tahran savaş müzesini gezdik ve akşam 435 metre yüksekliğindeki Tahran telekomünikasyon kulesinden panoramik Tahran izlemesi yaptık ve kulede akşam yemeğini yedik ve sabah 5 de Tahran uluslararası havaalanından Türkiye’ye hareket ettik

Bu ziyaret sonunda, İran Kültür bakanlığı Hacı Bektaş Veli ve Alevilik araştırma merkezinden ve İmam Rıza Türbesi yönetim vakfından Hacı Bektaş Veli nin doğum yeri olan Nişabur un Fuşencan köyüne Hacı Bektaş Veli adına kültür kompleksi yapılacağı sözünü aldık ve Nişabur da bir meydana veya caddeye Hacı Bektaş Veli adının verilmesi için çalışmalar yapılacağının sözünü aldık

Gezi boyunca İran kültür bakanlığından bir kişi ile iki rehber bize eşlik etti her türlü ihtiyacımızı sorunsuz karşıladılar. Misafirperverlikleri mükemmeldi, İran kültür bakanlığına ve İran kültür Müsteşarlığına derneğimiz adına teşekkür ediyoruz

Hacı Bektaş Veli Kültür Derneği Yönetim Kurulu

BİLGİLER
tarafından 09 Şubat 2017 - 12:28 tarihinde yayınlandı.
OKUNMA
Bu Yazı Şuana Kadar 1.948 kez Okunmuştur.
ETİKETLER
Yorum yapın

Yorum yapma kapalı.

Köşe Yazarlarımız

ACISI DAİM OLSUN

tüm yazıları için tıklayın...

ÖZBEKİSTANDA İKİ KUTLAMA

DR. FAHRİ MADEN’İN ARAŞTIRMALARI: ZÜMR..

AÇILIŞ KONUŞMASI

tüm yazıları için tıklayın...

16 AĞUSTOS KARMAŞASI

Derneğimize bağışta bulunmak isteyenler bağışlarını: